søndag den 20. januar 2013

Quinoa-kager



Jeg har lavet quinoa-kager på panden i dag til aftensmad. De smager rigtig dejligt - og jeg skal have et par med i madpakken i morgen. Det giver mig altid ro og velvære at vide, at jeg har noget mad ved hånden, som både er sundt og godt for maven. Jeg fik også bagt en helt masse speltboller til fryseren samt knækbrød i dag, så nu kan jeg klare mig lidt igen. De peanutbutter-barer, som jeg bagte (opskrift er i indlægget inden dette) blev ikke helt, som jeg havde tænkt, men jeg har spist en her til aften, og de er faktisk rigtig gode, så de er også værd at prøve.


Ingredienser: (Opskriften giver ca. 8-10 kager)
2,5 dl kogt quinoa
1 peberfrugt
0,5 dl revet parmesan
3 æg, pisket sammen (jeg brugte faktisk 4, men tror også, at 3 ville have været fint)
2 forårsløg - kun den grønne del, da den hvide ikke er fodmap-friendly
Frisk persille
Salt og peber
Fremgangsmåde:
Bland alle tingene i en skål. Brug en ske til at tage quinoa-blandingen op og form en lille kugle - put på en varm pande med olie. Pres herefter kuglen flad, så den ligner en pandekage. Kagen skal have ca. tre minutter, før du vender den og giver den tre minutter på den anden side.

Jeg fik en enkelt quinokage med en speltbolle til aftensmad. De mætter helt vildt!




2 kommentarer: