søndag den 13. januar 2013

Quinoa og persille salat

Jeg har haft aftenvagt på mit arbejde hele weekend, og da jeg ikke tør satse på at aftensmaden der er FODMAP-friendly, har jeg lavet en ordentlig portion quinoa, som jeg så har brugt til forskellige salater. Den ene var denne med persille, agurk, kylling og citron dressing.
Ingredienser:
2,5 dl quinoa
Agurk
Frisk persille
Kylling i tern (eller hvad du nu har)
1,5 spsk. citronsaft
1 tsk. olivenolie

Fremgangsmåde:
Kog quinoa'en med 5 dl vand, indtil vandet er fordampet. Skær agurk i små tern. Skær persille i små stykker. Bland dressingen og krydr med salt og peber. Bland det hele sammen.
2,5 dl quinoa rækker for mig til tre måltider. Dagen efter brugte jeg quinoa'en i en helt almindelig salat med tun.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar